(امام صادق (ع) می فرمایند« در اول و میان ماه وآخر ماه جماع نکنید که باعث سقط جنین می شود و اینکه ممکن است طفل دیوانه و یا به بیماری صرع مبتلا شود». حضرت رسول (ص) می فرمایند« اگرکسی درحال حیض با همسرخود جماع کند فرزند او به بیماری خوره و یا پیسی مبتلا می شود». و نیزامام صادق (ع) فرمود « دشمن ما کسی نیست مگراین که ولد زنا باشد...»، نیز ازحضرت است« در وقت جماع صحبت نکنید که بیم آن می رود اگر فرزندی متولد شود لال باشد و در وقت مقاربت به آلت زن نگاه نکنید که امکان دارد بچه کور بدنیا بیاید»، البته صحبت اگر به جهت عشق بازی و تحریک قوای جنسی باشد, اشکال که ندارد هیچ، حتی یکی از ضروریات مقاربت، بازی, عشوه و بیان جملات تحریک کننده قوای جنسی است. که جلو بسیاری از نباید های جنسی،  روحی وحتی جسمی را خواهد گرفت که یکی از نباید  های آن افت میل  جنسی مرد یا زن و یا هردو است که در موارد زیادی منجر به درگیری خانوادگی وگاهی سر از طلاق در می آروز.

       امام صادق(ع) می فرمایند:« مرد  اگر درحالی که کسی درخانه بیداراست با زن خود جماع کند، بیم آن می رود که فرزند زناکار شود»، حضرت رسول (ص) می فرمایند « به حق خداوندی که جانم در قبقه قدرت اوست اگرکسی درخانه ای جماع کند که کسی او را ببیند یا نفس و حرکت او را متوجه شود فرزندی که متولد شود رستگار نبوده و زناکار می شود».

زنگ خطر و سلامت نسل بشر

         سفارش حضرت رسول (ص) به علی (ع) نوعی ، در واقع خطاب حضرت به بشر و به این نکته مهم  توجه  جدی دارد که، دربیان این قبیل مسائل حیاتی، شرم  وحیا معنا ندارد؛ و والدین و عالمان دینی باید نسل جوان را آگاه و روشن سازند، تا روزی عده ای از این طریق مبتلا به بیماری های خانمان سوز، و نیزگرفتاردرگیری های خانوادگی و طلاق ...، نشوند. در حدیثی آمده.« لا حیاء فی الدین: دردین حیا نیست». چون گفتن مسائل جنسی با سلامتی  و جان انسان، به خصوص نسل جوان بی تجربه سر وکار دارد؛ حیا یعنی چه؟! و چرا؟!

         به هرصورت حضرت رسول(ص) خطاب به علی(ع) می فرمایند« یاعلی جماع مکن با زن خود دراول ماه و میان ماه که دیوانگی وخوره وخبط دماغ به آن زن و فرزندانش راه می یابد. یا علی جماع مکن بعد ازجماع اول [بدون غسل] که اگر فرزندی بهم رسد احول خواهد بود. یا علی به شهوت وخواهش زن دیگری با زن خود جماع مکن که اگر فرزندی بهم رسد خنثا یا دیوانه باشد. « یا علی درشب عید فطرجماع مکن که اگر فرزندی بوجود بیاید، شر بسیاراز او ظاهرمی شود. یا علی درشب عید قربان جماع مکن که اگر فرزندی بهم رسد شش انگشت یا چهار انگشت دردست داشته باشد. یا علی در زیردرخت میوه دارجماع مکن که اگر فرزندی بهم رسد جلاد و کشنده مردم و یا رئیس و سرکرده ظلم باشد. یا علی در برابرآفتاب جماع مکن مگرآنکه پرده بیاویزی که اگر فرزندی بوجود آید همیشه در بد حالی و پریشانی باشد تا بمیرد. یا علی در میان اذان و اقامه جماع مکن که اگر فرزندی بوجود آید گستاخ و جری باشد درخون ریزی. یا علی چون زنت حامله شود بی وضو با او جماع مکن که اگرچنین کنی فرزندی که بهم رسد کوردل و بخیل باشد» البته این طورنیست که تنها یک عامل باعث چنین  وضعی درفرزند شود. ولی این گونه کوتاهی ها از ایده آل متولد شدن فرزند می کاهد. و اگرعوامل سوء اخلاقی هم مزید برعلت شود، تأثیر این قبیل کمبود ها قطعاً دوچندان خواهدشد.« یا علی درشب نیمه شعبان جماع مکن که اگر فرزندی حاصل شود شوم و در صورتش نشان سیاهی باشد. یا علی در روزآخرماه شعبان جماع مکن که اگر فرزندی بهم رسد یاورظالمان باشد و هلاک بسیاری از مردم به دست او خواهد بود. یا علی برپشت بام جماع مکن که اگر فرزندی بهم رسد منافق و ریا کار و بدعت گذار باشد. یا علی چون به سفری بروی درآنشب که می روی جماع مکن که اگر فرزندی بوجود آید مالش را بنا حق صرف کند.یاعلی درشب دوشنبه  جماع کن که اگر فرزندی بهم رسد حافظ قرآن و راضی به تقدیرخدا باشد. یا علی اگردرشب سه شنبه جماع کنی و فرزندی بهم رسد، سعادت اسلام نصیبش شود ، دهانش خوشبو و دلش رحیم و دستش دست جوانمرد و زبانش از غیبت و بهتان پاک باشد. یا علی

اگرجماع کنی درشب پنجشنبه و فرزندی بهم رسد حاکمی ازحکام شریعت یا عالمی از علماء باشد و اگر در روز پنجشنبه وقتی که آفتاب در میان آسمان باشد بازن خود نزدیکی کنی و فرزندی بهم رسد، شیطان نزدیک او نشود تا پیر شود و خدا او را سلامتی دردنیا و دین نصیب کند. یا علی اگرجماع کنی در شب جمعه و فرزندی بهم رسد. خطیب و سخنگو باشد و اگرجماع کنی در شب جمعه بعد از نماز خفتن[حدود نیمه شب] امید هست آن فرزند از ابدال باشد یا علی در ساعت اول شب جماع مکن که اگرفرزندی بهم رسد ایمن نیستی که ساحر باشد و دنیا را برآخرت اختیار نماید یا علی این وصیت را از من بیاموز چنانچه از جبرئیل آموختم»

          البته درمورد باید ها ، توجه به این نکته لازم است. این طور نیست که اگرآدمی فاسد، ظالم...، در شب جمعه...،آمیزش کرد حتمًا، فرزندی قابل تعریف از او متولد شود. ولی درمورد نباید ها فرقی ندارد فرد مؤمن باشد یا فاسق...، همین که در وقت ها وجا های که نهی شده، مقاربت صورت بگیرد، بدون استثنا آن اثر منفی را خواهد داشت. با توجه به این که، هرجا علل و عوامل متعدد و یا شدید، تر و یا کمتر و سبک تر باشد، تأثیر عمل، به همان اندازه خواهد بود. و به هرصورت خیلی باید رعایت کرد که لا اقل انسان ارزش هایی را مفت و بدون جهت ازدست ندهد بلکه بکوشد هرچند فرزندی که دارد، همه نخبه، دوست داشتنی، مایه افتخار، سربلندی، خرسندی، عاقبت به خیری و وسیله ذکرخیر برای والدین باشند؛ که آرزوی صد درصد همه والدین می باشد، که رسیدن به این آرزو نه محال است و نه مشکل و فقط دقت می خواهد و عمل، نه صرف پناه برخد ای تنها، و نه  درو کردن بدون کاشت...!؟