نتيجه حمله به مقدسات عليه خود دشمنان  )نگارش، سال 1388)

با توجه به اینکه زمان قبل و بعد از انقلاب اسلامي را تاکنون به صورت روش تحليلي و علاوه بر نگارش جلد ششم (تاريخ سياسي ايران و جهان) يادداشت‌هاي زياد ديگري وجود دارد شايد بيش از صد توطئه نظامي، تبليغاتي از سوي دشمنان خارجي بوسيله عوامل داخلي آنها که صورت گرفته و هم چنان به شدت ادامه دارد. پس ديدن سرابي در نهايت نتيجه حمله و توطئه عليه مقدسات و خود حکومت اسلامي به سود نظام و مقدسات اسلامي و به زيان خود آنها تمام شده که توضيح کامل آن به خصوص در جلد پنجم و ششم همان کتاب فوق آمده است. چند سال پيش در حرم امام رضا(ع) بمبي منفجر کردند که باعث شهادت و مجروح شدن عده زيادي شد؛.ولي سال به سال برحجم زوار داخلي و خارجي افزوده مي‌شود، مسلمان شدن مسيحي و حتي شيعه شدن اهل تسنن زيادتر مي‌شود روابط کشورهايي تازه با ايران برقرار مي‌گردد، روسومات ايران از جمله عيد نوروز، تعزيه عزاداري حسيني(ع) حتي ميان کشورهاي غير اسلامي رو به افزايش و برخي مانند رسومات عيد نوروز در سازمان ملل به رسميت شناخته وثبت مي‌شود. طرحهاي پيش نهادي ايران در سازمان ملل به تصويب مي‌رسد و آمريکا، آبروي آمريکا به خصوص زمان رياست جمهوري بوش از بين رفته است!؟. سالي که در کشورهاي اروپايي کاري کاتور حضرت رسول(ص) کشيده شد و در ايتاليا لباس آن را وزير اصلاات ايتاليا مي‌پوشيد به قول يکي از ايراني ها همين دو شب پيش در ضمن سخنراني خود گفت: برعکس درهمان کشورها قرآن پر خريدار ترين کتاب بوده است؟!

چرا با وجود اين همه حمله شکننده عليه مقدسات اسلام ؛چرا بر عکس هدف دشمن، گرايش به اسلام و حکومت اسلامي در جهان، رو به فزوني است؟ آيا بر اثر تبليغات فراگير ما بوده؟ ابداً ،بلکه از منظر جامعه‌شناسي انسان کنجکاو، وقتي متوجه شود کساني در پي نابودي يک حرکتند و برعکس بر ضرر خودشان تمام مي‌شود، از يک سو حریص مي‌شوند بدانند آن چیزی که مورد حمله قرار مي‌گيرد چيست؟ لذا هر قومي و ملتي به زبان حتي ملحي خود در پي رسيدن به ماهیت این موضوع هستند، از سوي ديگر که بيشتر باعث کنجکاوي آنها مي‌گردد، بدون اينکه تبليغات حکومت اسلامي چنان بردي داشته باشد،چرا به طور ناخودآگاه باعث شکست دشمنان و شکوفايي اسلام مي‌شود؟ و اين است که دشمني را ديوانه کرده و به طور ناخودآگاه خانه خود را با دست خود خراب کند که دريک آیه قرآن چنين آمده است. «... اما خداوند از آنجا که گمان نمي‌کرد به سراغشان آمد و در دلهايشان ترس و وحشت افکنده، بگونه‌اي که خانه‌هاي خود را با دست خويش و با دست مؤمنين ويران مي‌کردند پس عبرت بگيريد اي صاحبان بصيرت و آگاه».[1]: ونیز در آیه دیگر خدا وند می فرماید: «(و آنها که آيات ما را تکذيب کردند بتدريج از جايي که نمي‌دانند گرفتار مجازاتشان خواهيم کرد.».[2] : واما در حديثي چنين آمده است.«لا يزال يؤيد هذا الدين بالرجل الفاجر. هميشه دین اسلام بوسيله انسانهاي ستمگر ياري مي‌شود .».

خود آمريکايي‌ها پس از اشغال عراق وقتي متوجه شدند زمينه براي حضور ايران در کشور عراق کاملاً مساعد و باز شده خودشان اقرار کردند؛ نتيجه کار ما به نفع ايران شد!؟ در حال حاضر عمده صادرات ايران به عراق و شرکت‌‌هاي ايراني در عراق حضور دارند و به همان اندازه تنفر از حضورآمريکا بالا مي‌گيرد!؟ آمريکا عراق و افغانستان را در سالهاي 1380 و 82 اشغال کرد براي حمله به ايران ولي برعکس به نفع ايران تمام شد. در عراق صدام حسين رئيس جمهور عراق و يارانش را اعدام کردند و در افغانستان که براي مرز ايران داشت نا امني ايجاد میکرد يعني دشمن هاي سخت ايران بوسيله آمريکا از ميان رفت و اين جا مصداق اين فقره از دعا هست که مي‌فرمايد: «اللهم اشغل الطالمين بالظالمين».يعني نتيجه به نفع اسلام مي‌گيردد. در يک کلام با توجه به روايات زيادي که دشمن و ستمگر به وسيله شمشير خود کشته مي‌شود از نظر انسان‌شناسي علمي چيزهايي که در سير غير طبيعي خود قرار گيرند خود اين امر باعث نابودي آن چيز خواهد شد مانند سرنگون شدن نوادر تا ذوب شدن هواپيما که در يک سرعت مافوق خود قرار بگيرد ودر حديث ديگر است :«کلي شيء تجاوز عن حده ينقلب الي ضده.هر چيزي از حد خود تجاوز کند  به ضد خويش تبديل مي‌شود. «و نابود مي‌گردد».

البته پر معلوم است که اين‌ها از ناحيه تبليغات حوزه‌هاي علميه و عالمان ديني نيست ولي اين صحنه ‌ها حمله عليه مقدسات اسلام در واقع يک کلاس امتحان است تا ارزشها و ضد ارزش ها،اندازه‌گيري شوند. البته امتحان خدا به جهت اين نيست که ديگران سرعت بگيرند بلکه بشر اين‌گونه بايد پاک‌ سازي شود لذا امتحانانت مکرر ابراهيم و ديگر انبياء و اولياء(ع) به همين جهت است که خداوند مي‌فرمايد:«.... و ما اين روزها (ی پيروزي و شکست) را در ميان مردم در جريان قرار مي‌دهيم «رواني خاصيت زندگي دنياست» تا خدا افرادي را که ايمن آورده‌اند بداند (دو شناخته شوند...)[3] (آن کسي که مرگ و حيات را آفريد (به اين جهت بود) تا شما را بيازمايد کدام يک از شما بهتر عمل مي‌کنيد...».[4]

 * سال گذشته1393، 20»یلیون زوار چهلم امام حیسن(ع) بود. امسال بیش از آن، همی الان که 19، ماه صفر می باشد در حرم امام حسین(ع) حضور دارند: 10/9/1394:



[1] . حشر، آيه 2.

[2] . اعراف، آيه 182.

[3] . آل عمران، آيه 14.

[4] . ملک، آيه 2.