وجود خلأ از محالات است  

چه در ماديات و چه درمعنويات ما به جايي نخواهيم رسيد که خلأ وجود داشته باشد زمان يا تاريک است با روشن ، انسان یا زنده است يا مرده، يا خواب است يا بيدار، ذهن انسان پر از افکار الهي است یا شيطاني غيرممکن است نه از افکار شيطاني و نه از افکار الهي پر نباشد. خلأ هم که گفته مي‌شود در واقع اين معنا را مي‌رساند که وقتي افکار الهي نباشد به آن خلأ گفته مي‌شود چون نباشد جاي افکار شيطاني باز مي‌گردد روز نباشد شب است، سلامت نباشد بيماري است خلأ فرهنگي که بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به وجود آمد و دشمنان فوراً با تهاجم فرهنگي آن را پر کردند به چند دليل بود.

1)دگرگوني: طبيعتاً وقتي حکومتي به حکومتي ديگر تبديل شود تا حکومت دوم شکل گرفته و بر همان اساس نو پاي در حال شکل گیری خود حرکت کند قهراً خلأیي به وجود خواهد آمد، آن هم اگر پيش‌بيني نشده باشد وضع بگونه‌اي حاد تر پیش مي‌ رود، چون طرح و نقشه و کارهاي مطالعاتي هر چيزي بايد قبل از اجرا باشد چون کارهاي اجرايي نتيجه کار ‌هاي مقدماتي پیش بینی است. لذا همان‌گونه که قبلاً گفته شد دشمنان باور نمي‌کردند حکومتي اسلامي به تواند قدرت را بدست بگيرد، وحتی جز خود امام خميني(ره) و برخي محدود باور نداشتند بشود حکومت اسلامي بوجود آيد اصلاً خود انقلاب ناگهان رخ داد و معلوم نبود که مثلاً بعد از ده سال دیگر، انقلاب رخ داده و حکومت برقراري می شود و حوزه وعالما برای جواب گویی، خود را آماده کنند. لذا حوزه ‌هاي علميه به همان سبک قديم وارد شرايط کاملاً جديد پیش بینی نشده شدند که من خودم شاهدبودم حتي تا مدتي درس هاي حوزه وضع طبيعي خود را از دست داده بود. که البته همین امر به نوعی غافل گیرانه، باعث شد حوزه وکلا علما نتوانند جواب گوی خواسته مردم نسبت به حکومت اسلامی ونحوه زندگی  اسلامی نو پا باشند؛ همین طورشکل گیری خود حکومت اسلامی که باید با اصول اسلامی شگل گرفته و همه قوا نین ومقرات زمان شاه عوض وشکل ورنگاسلامی به خود بگیرد که خیلی مفصل است وکار دشوار  که  نظام شاهشناهی در عصر جدید پس از قرن ها به حکومت صد در صد اسلامی تلدیل وجواب باشد.

2)سبک قديم: البته اگر انقلاب ناگهاني بود ولي پيش‌رفت‌ هاي علمي، سياسي، عصر ماشيني... مي‌رساند حوزه‌هاي علميه بايد با شرايط سياسي... خود را هم سو کنند که متأسفانه تا حالا هم نشده است و هنوز منبرها نحوه بيان و موعظه‌ها، مطبوعا... به سبک قديم است!؟ هم سطحي، تکراري و از همه بدتر در مورد اخلاقيات، اکثراً توضیح جهنم و بهشت، به سبک قدیم، واقعاً خسته کننده است آقايي به خودم گفت: چطوراست که در مجالس ترحيم وقتي شما آخوندها بلند مي‌شويد که منبربرويد، مردم مي روند، وتنها چهار تا پيرمرد باقی مي‌ماند؟؛ همين گونه مسائل باعث شد جوان جذب نشود و به طرف تهاجم فرهنگي کشانده شود که با مدهاي جديد آمده و جلب توجه مي‌کرد که همين مدگرايي در حال حاضر بيداد مي‌کند و خود بستري است براي فساد.... 

به هر صورت دشمن در کمين نشسته که سابقه اين قبيل کارها داشت و نسبت به شرايط کاملاً آگاه بود و تهاجم فرهنگي را شروع کرد و تا آنجا پيش رفت که براي انحراف فکري نسل جوان به مقدسات اسلام توهين کردند مانند کتاب آيات شيطاني که عليه قرآن، پيامبر(ص)، و ياران حضرت چند سال پيش توسط سلمان رشدي به ظاهر مسلمان نوشته و بوسيله دشمنا تکثير شد بعد خدشه در وجود و ظهورامام زمان(عج)، اشکال در مورد عزاداري امام حسين(ع) که من يک جزوه آن را ديدم!؟! مشکل از اين جا شروع شد مردمي که نظاره‌گر انحرافات جوانان بودند و مشاهده کردند حوزه‌هاي علميه در مورد تهاجم فرهنگي کارايي باز دارنده وجواب گو ندارد که لااقل در حد دفاع بتواند استقامت کند و يک جبهه سازمان يافته تشکيل دهد. واقعاً مردم سرخورده و جوانان به قدري فاصله گرفتند که يک وقت ديدم روي پلاکارتي نوشته بود، (جوانان و دين‌گريزي؟!) و سال 1383 که فيلمي عليه روحانيت درست کردند در روستاي موغان ديدم حتي پيرمردها درباره‌ آن فیلم زننده صحبت مي‌کردند و مي‌خنديدند!؟.

از همه بدتر وقتي مشاهده کردند به مقدستان اسلام حمله مي‌شود و خبري نيست مردم بدتر سرخورده شدند تاکنون بيش از ده فقره نامه در همين گونه مسائل براي مديران کشور و حوزه علميه قم و ديگر حوزه‌ها نوشته‌ام متأسفانه هشتاد درصد طلاب از سياست و شگردهاي تهاجم فرهنگي غافل هستند. وعلاوه برآن  تهاجم فرهنگي گروهي، از طلاب ساده وبی تجربه را منحرف کرده در شرايط جنگ گروهي از طلاب گول خورده را به عراق و به خدمت صدام برده بودند که هنوزهم اين آقايان هستند در واقع دو خلأ باعث شد تهاجم فرهنگي در اين حد اثر کند که در امسال 1388 در عاشوراي حسيني(ع) عوامل آمريکا در تهران پرچم‌ عزاداري، قرآن، اموال مردم را به آتش کشيده و سوت و کف زده و شادي کردن دخترهاي لختي اين طرف و آن طرف می دویدند!؟ اين يکي از نتايج تهاجم فرهنگي جديد به نام انقلاب سبز يا جنگ نرم بود که بعد از انتخابات رياست جمهوري سال جاري شروع شده هنوز هم ادامه دارد!؟.

البته در اين مدت آن گونه که ما شاهد بوديم و هستيم و اين‌ها را در کتاب. تاريخ سياسي ايران وجهان به خصوص در جلد پنجم و ششم نوشته‌ام، اين تاکنون عوامل آمریکا،به هدف خود که نرسيده‌اند هيچ بلکه روز به روز به همان اندازه که حکومت اسلامي درجهان جا باز مي‌کند و موقعيت خاصي بدست مي‌آورد؛آمريکا و امثال او دارند افت کرده و عقب گرد مي‌کنند ولي اين‌ها خسارت ‌هايي دارد که جبران شدني نيست و بد شکافي ميان نسل جوان و روحانيت ايجاد شده و دارد پيش مي‌رود،...

اگر اين خلأ نمي‌بود. علاوه بر اينکه ما شاهد اين همه بدبختي براي نسل جوان نمي‌بوديم بلکه بوسيله همين جوانان مي‌توانيم جهان را، از هر جهت فرهنگی مسخر کرده و همه بشر را از فساد فعلی  خار کننده نجات بدهيم.

در طرحي که به نام (مبارزه با گرايش به موادمخدر) در سال 1383 نوشته‌ام به طور مستدل توضيح داده‌ام که با اجرای اين طرح مي‌توان کاري کرد که اگر مواد مخدر مفت هم باشد کسي متوجه آن نشود و آن اغناي فرهنگي است مبارزه با گرايش به مواد مخدر يعني با روشهاي فرهنگي نگرش نسل جوان را به نگرشي مبدل کنيم که جوان به راحتي آن خودی با ارزش خود را خيلي راحت درک کرده واین ارزش گران بهای خود را، فداي سيگار و موادمخدر نکند.و هدف تهاجم فرهنگي، ماهيت دشمنان را بدانند اين فقر فرهنگي و جهل است که سبب مي‌شود براي بذرپاشي و سپس بهره‌برداري که بدون هيچ  هزینه و حمله نظامي و بدون خون آمدن اربعين يک سرباز، و پول خودمان سه ميليون جوان معتاد را به راحتي از حکومت اسلامي بگيرد!؟ چرا خداوند زن فرعون را به عنوان الگوي نفوذناپذير . در سوره(تحريم، آيه 11) ذکر کرده؟، لذا، معلوم است با غناي فرهنگي انسان اگر در دستگاه فرعون هم باشد سالم باقي مي‌ماند اگر حوزه‌هاي علميه از همان اول خود را براي حکومت احتمالي آمده و طلاب را به مسائل سياسي، آشنا کرده بودند و به مقتضات زمان توجه کرده و با سبک و سياق و شرايط  هر زمان حرکت کرده بودند اول نسل جوان و بعد خود عالمان ديني به اينجا روز گرفتار نمي‌شدند که احترامي که ندارند هيچ بي‌احترامي هم مي‌شود، بد مي‌گويند با ماشين و يا موتور بطرف روحاني مي‌آيند که بترسد و جا خالي کند. اين‌ها از يک نارضايتي عمومي حکايت دارد چون قضيه مانند (دو تا دو تا چهار تا) روشن است!؟ چون خودم من این ها راعملاً دیده و ر صد کرده ام!؟