الگوها را به سرقت می برند ( از کتاب استخاره)
از قدیم بوده و تا روز قیامت نیز خواهد بود هر جا الگویی موفق (در هر زمینه ای) باشد کاری ندارند ماهیت خود الگو چه باشد، دین و مذهب صاحب الگو نیست... فقط چیزی که طلب توجه می کند و افراد برای دست یابی آن سر از پا نمی شناسند همان الگویی است که می شود در دنیا صاحب مال، ریاست... بود سال 711 که طارق بن زیاد سردار شجاع مسلمان اروپا را فتح و مسلمانان طی 700 سال حکومت خود علم، تمدن، اختراعات، شهرسازی، تشکل،کشاورزی، سنت قنات وآب رسانی درآن دیاررا به حد اعلای خود رساندند اروپایی ها با ایجاد تفرقه میان سران و جذب جوانان به مراکز فحشا و ...یک حمله نظامی به حکومت 700ساله پایان دادن و همه آنچه را مسلمانان به آن دیار برده بودند همه را به غنیمت گرفتند و مسلمانان را به علم و تمدنی که از خود مسلمانان گرفته بودند وابسته کردند که هنوز ادامه دارد واقعا این الگو اروپا و غول اقتصادی، نظامی، توسعه فرامرزی... قرارداد خیلی نزدیک بعد از استقرار حکومت اسلامی که درب ایران بطورآزاد بر روی همه کشورها باز شد نقشه قالی معروف ایران کشورهایی مانند هند، پاکستان... بردند و بازار قالی ایران شکستی خورد که هنوز جبران نشده است.
حال اگراستخاره که در ایران به صورت یک فرهنگ عمومی مبدل شده و دفاتر مراجع و ائمه جمعه و جماعات را به شدت اشغال کرده است. به عنوان یک الگو موفق خود را نشان داده بود یا کشورهای دیگر درخواست آن را برای کشورشان می کردند و اگر ما امتناع می کردیم مانند طرح و نقشه قالی ایران آن را از ما به سرقت می بردند خوب است یک گروه تحقق کل کشورها و کلا جمعیت جهان بررسی کنند چند درصد از شش میلیارد جمعیت جهان به استخاره و تفأل پای بند هستند و این چند نسبت به دیگران از نظر تمکن مالی، مدارج علمی، رشد هنری تمدن، سلامت روح و جسم... جلوترند یا عقب تر واقعا اگر الگویی موفق می بود آن را ازما ربوده بودند یا تقاضای آن را می کردند مثل این دهه سوم حکومت اسلامی که جهاد سازندگی سد سازی، ماشین سازی ایران متقاضیان زیادی پیدا کرد و در چندین کشور جهان رو به فزونی هستند.
بعد از خاتمه جنگ هشت ساله تاکنون ایران برای اولین بار چند نمونه تانک، زیردریایی، هواپیما، موشک های دوربرد، و... که ماهواره ملی امید را در مدار زمین قرار داد که جهانیان را به تعجب واداشت و همین امشب 23/11/1387 یکی از مسئولین گفت: چندین ماهواره کوچک وبزرگ دیگر در حال طراحی و ساخت است اصلا باور کردنی نیست که حتی یک استخاره برای ساخت اینها صورت گرفته باشد به خصوص ماهواره که کاملا احتمالش زیاد بود در هوا منفجر شود و ایران دچار یک شُک روحی شود چون کشورهای پیشرفته هم در مواردی با ناکامی ور به رو شده اند. اصلا استعمارگران شرایطی را بوجود آوردند تا ما بدون هیچ اقدامی درباره کسب علم و دانش، ترقی و تعالی کارها را استخاره بد پیش ببریم آنها خوب درک کرده نبودندوقتی دو دلی،تزلزل خاطر جایگزین توکل شود مردم به استخاره ای روی خواهند آورد که هم در پی کسب دانش وآگاهی نباشند وهم اینکه به کارهای مهمی مانند ساخت هواپیما، موشک دوربرد، ماهواره نباشند واقعا موفق هم شدند و هنوز هم حتی درایران موفقیت آنها دیده می شود وگرنه با ضریب هوشی ایران و سایر امکاناتش حالا باید ایران به کره مریخ رفته باشد درصورتی که به قول خود مسئولان ذیربط از نظر تولید علم در آن ردیف های بعدی قرار دارد، از نظر مطالعه سرانه ایران در روز دو دقیقه، ژاپن بالاترین سرانه دارد، انگلستان در روز دو ساعت می باشد، بزرگترین کتابخانه در جها،آمریکا159میلیون، انگلستان وژاپن هر کدام 15میلیون جلد ولی ایران!؟
در واقع استخاره و مانند آن تاکنون بزرگترین ضربه را بر دانش ومعلومات عمومی ایران زده استکه جبران آن اصلا امکان نداردچون هر چه ما یک قدم پیش رویم آنها دو قدم پیش رفته اند چون به قول مسئولین امر تکنولوژی، امکانات فناوری ما از نظر کیفیت در پیش آنها صفر است و به جهت همین نوع عقب ماندگیها و وابستگی ها است که حضرت رسول(ص) کلمه وای!؟ را بکار برده ومی فرماید:(ویل لقوم تلبسون مالم ینسجون: وای!؟ بر مردمی که بپوشند چیزی را که خود نه بافته اند).کلمه وای را در جاهایی به کار می گیرند که حادثه ای مخرب رخ داده باشد.وای خانه آقا در آتش سوخت، وای ماشین او تصادف کرده و مچاله شد، وای شیردرنده او را تکه تکه کرد!؟
دو عامل دیگر عقب ماندگی
دو عامل دیگر مسلمانان رادر سطح جهان در زمانی خاص کاملاً به عقب رانده، منزوی کرد و به طور کلی از گرایش و به علم و دانش، صنعت، تمدن، اختراع و نوآوری، استقلال، اعتماد به نفس...بازداشت. همان طور که قبلا اشاره شد مسلمانان عصر طلایی داشتند و تنها مسلمانان بودند که علم و دانش برگرفته از جاهایی از وضع تئوریش خارج و کاملا کاربردیش کردند. این زمان همان دوران حکومت 700ساله مسلمانان در اروپا بود که به اعتراف دانشمندان اروپایی تنها مسلمانان بودند که علم، صنعت، اختراع، کشاورزی، مدارج علمی، کتب درسی، کتاب و کتابخانه... را برای اولین بار درآن سرزمین احیا کردند ولی دو علت که هر دو از یک عامل بود مسلمانان را ازآن به طور کلی منفک وجدا کرد!؟.
اولین سایه شوم استعمار
از وقتی به حکومت700ساله مسلمانان در اروپا پایان دادند چون باور عملی داشتند از نظر نظامی نمی توانند با مسلمانان مقابله کنند و تنها طارق ابن زیا با لشکری اندک اروپا را فتح کرد به فکر آمدند از راه تبلیغات فرهنگی و ازکانال سیاسی وارد شوند لذا بعد از بیرون راندن مسلمانانب و قتل عامشان یکی پس از دیگر کشورهای اسلامی مستعمره آنان واقع شد، اسرائیل در فلسطین، آل سعود را در حجاز ، لائیک(دین منهای اسلام را) درترکیه، حزب بعث را بوسیله میشل عفلق یهودی در عراق و رضاخان را در ایران روی کار آوردند و از این کانال وارد شدند که مسلمان باید عبادت و دعای خود را دنبال کنند چه کار به علم ، صنعت، تمدن، مسائل اجتماعی دارند، این ها با قداست اسلام منافات دارد که حتی در همین ایران زمان خود ما شاهد بودیم علم، گرایش به علم و حتی استفاده از مسائل جدید با دین داری منافی تلقی می شد!؟ حتی علما باور کرده بودند ما چه کار به حکومت علم و صنعت داریم!؟ این جا بود که تنها نماز، روزه و نامی از اسلام باقی مانده و همان طور که گفته شد مسلمانان کاملا در انزوا قرار گرفتند همین زندان فکری به حکم ضمیر ناخودآگاه مسلمانان را برای برون رفت از این بن بست به توسل به خداوند و استخاره، توسل و دعا و نماز واداشت، زمان شاه را به خوبی به یاد دارم و با گوش خود حتی از علما شنیدیم اگر کشورهای غربی، علم، صنعت... دارند ما دین اخلاق داریم این وضعیت زندان مانند یک فرزند ناخلف از خود باقی گذاشت که مسلمانان را بیشتر به عقب راند و از میراث خود بیگانه شد میراثی مانند قانون بوعلی در علم طب و درمان، پانصد رساله جابر بن حیان شاگرد امام صادق(ع) در علم شیمی و فیزیک و تمدن حیات بخش بجا مانده در اروپا. که آن را کامل کرده وعلیه خود مسلمان به گرفته وهنوز به شدت ادامه دارد از جمله جنگ داخلی در سوریه، عراق، یمن، حتی افغانستان... که همین الان(8/8/1395) با شدت ادامه دارد. وهابیت وآل سعود را با سلاح خودشان تدارک می کنند برای براد کشی که هم سلاح خود را می فروشند هم مسلمان را به وسیله خودشان می کشند!؟
دومین عامل قضا و قدر
در گذشته گفته شد برای این که انسان تقصیر را به گردن کسی بیندازد شانس را بهانه قرارداده و وقتی کشورهای اسلامی تحت سلطه فشار دهنده استثمار قرار گرفتند، احساس کردند آزاد نیستند، خفقان است، جوانان به مشروبات الکلی کشیده می شوند که قرآن مخالف آن است، زنها دارند بی حجاب می شوند که مشاهده می کنند قرآن خلاف آن را می گوید و نمی توانستند کاری کنند دو چیز کلی را بهانه وتوجیه کار قرار دارند.
1)ما مستوجب هستیم و باید بر سرمان بیاید که در همین ایران زمان شاه وقتی فشار روحی... زیاد شد همین را بهانه قرار دادند و همین خفقان ها، تنگیها باعث شد هر کاری می خواهند بکنند به قول معروف با خدا مشورت کنند که استخاره با قرآن تسبیح، تفأل از حافظ وارد صحنه و به یک فرهنگ مسلم و گره گشا تبدیل شد، و به دلایلی نتیجه هم گاهی گرفته شد مثلا اینکه خوب است علما با سیاست کاری نداشته باشند حدود چهل سال پیش بود با گوش خود از یکی از علمای بزرگ شنیدم حکومت برای این ها خوب است که میتوانند دروغ بگویند نه ما!؟ البته همین را چیزی ناخواسته می دانستند ولی برای شانه خالی کردن از قیام علیه استعمار، اینهارا بهانه می کردند و خود علما استخاره را ابداع کردند که آیا باید سازش کرد یا نه که تعداد زیادی بر این عقیده بودند باید ساخت ناخود صاحب زمان بیاید، هر کس قیام کند شکست می خورد عالم وقتی در منزل خواست علیه بدحجابی، علیه شاه چیزی بگوید اکثرا استخاره می کردند آیا با شکنجه ساواک روبرو نمی شوند!؟
2) چیزی که خیال علما و بعد مردم راحت کرد که باید این فشارهای خفقانی را تحمل کنند مساله قضا و قدر بود، برای این که توجیهی باشد که نباید قیام شود در واقع قضا و قدر را این طور معنا کردند که هر چه میل خداست همان می شود ما چه کار داریم به تغییر حکومت،ما چه کار داریم که خودمان را به هلاکت بیندازیم چون قرآن هم گفته با دست خود خود را به هلاکت نیندازید اینجا بود که استخاره و تفأل کاملاجا افتاد چون همه باور داشتند که هر چه خدا بخواهد همان است لذا گفتند با قرآن مشورت کنیم و چون فشارهای زندان و شکنجه همه را به یک وضع روحی وحشتناک گرفتار کرده که بهتر است سکوت شود لذا مایل بودند استخاره هم طوری باشد که دل آنها می خواهد لذا استخاره را تا سه بار تکرار می کردند تا راهی بدست آید مردم هم کم کم از علما یاد گرفته و برای کارهای او زمره خود به استخاره روی آوردند تا کار بجایی رسیدکه امروز دفتر مراجع و امام جمعه کاملا اشغال شده و فال گیری، شعبده بازی، دعانویسی، جن گیری، برای امتحان شانس... رواج پیدا کرده که در همین قم چند گروه شعبده باز فالگیر دستگیرشدند که پول کلانی از خانم هابه خصوص بدست آورده بودند چون زنها برای شوهر دادن دخترها، دخترها برای همسر ایده آل...از مشتریان این فرزندان ناخلف گرایش به استخاره، تفأل بودند و خلاصه برون رفت از فشارهای روحی و دست یابی به موقعیت بدون زحمت یا دیگر و توکل که احتمال خطر دارد.
خلاصه چندین دفتر یاد داشتی، دهها آیه و حدیث و موارد زیادی از بیانات امام خمینی(ره) در این چند صفحه خلاصه کردم و تنها به چند مورد از کلام امام درباره علما بسنده می کنیم که اینها هستند که مرد را باید راه نما باشند توکل... را رها نکنند و به استخاره زیان بار متوسل شوند باید گفت هر خیره وشری به مردم می رسد اول باید به سراغ علما رفت چون اذا فسد العالم فسد العالم، چنین می گوید ده ها حدیث و آیه همین را می گویند واقعا علما لب پرتگاه قرار دارند.
کلام امام خمینی و ریشه مشکل
ریشه مشکل که گفته می شود برمیگردد به چند جمله آخر که گفته شد سعادت و بدبختی مردم مذهبی در دست علما قرار دارد چون حتی حرف زدن و راه رفتنی علما برایشان سند است که ارکلمات امام خمینی بهتر می توان فهمید یعنی چه: (...اینها { دشمنان} تبلیغ کردند که اسلام دین جامعی نیست ، دین زندگی نیست ، برای جامعه نظامات و قوانینی ندارد ... اسلام فقط احکام حیض و نفایس است ...تبلیغات نو آنها متاسفانه موثر واقع شده است . الان گذشته از عامه مردم طبقه تحصیل کرده چه از طرفی وطن اسلام را استعمارگران و حکام مستبد و جاه طلب تجزیه کردهاند ...: اگر ما مسلمان کاری جزنماز خواندن و دعا کردن و ذکر گفتنی نداشته باشیم استعمارگران و دولتهای جائز متحد آنها هیچ کاری به ما ندارد ...:...فرار شما علما ازکشته شدن بود و دلبستگی تان به زندگی گریزان دنیا ، شما با این روحیه و رویه ، توده ناتوان را به چنگال این ستمگران گرفتار آورید ...:این آثار {تبلیغات استعمار}کاملاً مشهود است .مثلاً بعضی را می بینیم که در حوزه ها نشسته بگوش یکدیگرمی خوانند که این کارها از ما ساخته نیست . چکار داریم به این کارها ؟ما فقط باید دعا کنیم و مسئله بگوئیم این افکار، آثار تلقینات بیگانه است نتیجه تبلیغات سوء چند صد ساله استعمارگران است که در اعماق قلوب نجف و قم و مشهد و دیگر حوزه ها وارد شده و باعث افسردگی و سستی و تنبلی گردیده و نمی گذارد رشدی داشته باشند و مرتبا عذرخواهی می کنند که این کارها از ما ساخته نیست!= ولایت فقیه ص)
حال کلام شهید مطهری مطلب را قدری روشن تر می کند(...در منطق علمی هم بسیاری از سبکها از اساس منسوخ است اسلام هم آنها را منسوخ می داند . مثلاً پیامبر در مته خودش درکارها از ((سعید و نحس 1پیام ))استفاده میکرد ؟این مسئله است به رویه سپرده پیغمبر را از اول مطالعه کنید . ببینید آیا پیغمبر اکرم در روش و متد خودش از سعد ونحس ایام استفاده میکرد یانه؟... چه طور؟در سیره سایر ائمه (ع چه طور؟ما نمیبینی که پیغمبر (ص یا ائمه (ع) خودشان در عمل از این حرفها استفادهم کرده باشد ... علی رقم یک سلسه روایات که دراین زمینه هست ، یک سلسه رویات دیگری داریم که در تفسیرالمیزان ... ذکر شده است از مجموع روایات که از اهل بیت اطهار رسیده است، این مطب استنباط می شود ، که این امور یا اساساً اثر ندارد ویا اگر اثر دارد، توکل به خدا و توکل به پیامبر واهل بیت پیامبر(علیهم السلام) اثر آنها را از بین میبرد بنابراین یک مسلمان ... در عمل به این امور اعتنا نمیکند. اگر میخواهد به مسافرت برود صدقه بدهد و به خدا توکل کند به اولیای خدا توسل بجوید وبه هیچ چیز اعتنا نکند ... یک فرد مسلمان هیچ وقت نباید فکر خودش را به این موهومات خسته بکند .پس (توکل)برای چیست ماهم ازتوکل دم می زنیم ، هم ازتوسل،وهم ازگربه سیاه می ترسیم !؟آدمی که میگوید توکل و بخصوص میگوید توسل، ولایت ُ، این خرافه را دیگرنباید بر زبان آورد= سیره نبوی ص30تا ...).
خلاصه تا حدودی معلوم شد استعمارگران از کجا شروع و چه کار کردند و از حوزه های علمیه شروع کردند که هنوز هم متاسفانه ریشه های فکری آن باقی و ما توسط نامه ها و طرحهای وسیع شدیدا با آن درگیریم ای کاش، گروهی جهت آسیب شناسی حد اقل یک سال کار می کردند که ریشه امثال استخاره و تفأل و بعد از آن شعبده بازی، دعانویسی، دلسردی دل گرمی از کجا شروع شده هدف چه بوده و تا چه حد ایران اسلامی از نظر علمی، هنری، اختراعات به عقب برده و چرا در عصر حکومت اسلامی وضع عوض و با وجود آن همه تحریم اقتصادی جنگ هشت سال در مدت سی سال ایران بیست هزار اختراع داشته است که تاریخ22/11/87 از زبان رئیس جمهور محترم دکتر احمدی نژاد شنیده شد.
تجارت پر سود درنگاه اسخاره!؟
این مطلب که گوشه ای ازآن را از اینرنت گر فتم از این قرار است که:(بازداشت فوق تخصص "استخاره" در : 30/11/1393، که هر استخاره 150 هزار تومان :میلیاردها تومان درآمد از محل استخاره در قم بوده استحجتالاسلام مجید جعفری تبار یکی از مشهورترین روحانیون در امر استخاره در قم از ۱۲تیر ماه بازداشت و همچنان در زندان انفرادی بهسر میبرد.
جعفریتبار، تکنسیناستخاره با حکم دادگاه ویژه روحانیت به اتهام "مالی، مرید و مراد بازی" و ادعارابطه با امام زمان بازداشت و بیش از ۱۵۰ روز است که در سلول انفرادی زندان لنگرودکاشان نگهداری میشود.
دفتر وی دارای ۱۳۲ خط تلفن بود که به صورت ۲۴ ساعته بهدرخواست های استخاره ایی مراجعهکنندگان پاسخ میداد.!وی به ازای هر استخارهمبلغ ۱۵۰ هزار تومان دریافت میکرد.گزارش ها حاکیست شرکت مخابرات تاکنون بیش ازسه میلیارد تومان به حساب این روحانی بابت درآمد از استخاره ها پول واریز کرده)
این متن آن چه بود که از خود اینرنت گرفته شده بود این رقم شعبده بازان در قالب استخاره ودعا نویسی... زیاد است که یگ مورد آن در قم بود که من وقت نکردم آن را عملاً پیگیری کنم وتلفنی هم هر چه گفتم جواب درست و روشن به من نداد و نظرش این بود شما چه کار دارید اگر استخاره می خواهید بگویید تا نام شمار را یاداشت و بعد جواب استخاره به شما داده شود. از مجموع معلوم نمونه همان آقای جعفری تبار است. که این در حوزه علمیه قم این دکان تجارتی را دایر کرده ومأسفنانه کسی به فکر جم کردن این غرت گر امول مردم ساده ونا آگاه نبوده است چون این ها به دین وقرآن... هم ضربه وارد می کند!؟
آیا استخاره(تفأل) خدمت به مردم است؟!0
صرف نظر از موضوع فوق که به صورت یک تجارت انجام می گیرد.کسانی که به عنوان خدمت به مردم این اسخاره انجام می دهند که حتی زمیینه می شود برای توجیه این غارت گیری ها آیا این کار خدمت به مردم واسلام است اسلامی که دشمنان در کمین هستند به هر رنگی که شده اسلام را بی مقدار و تحقیر...کنند؟!
به هر صورت استخاره ای که فعلاً در میان مردم متداول است، علاوه بر اینکه خدمت به مردم نیست و تبعات زیاد فردی و اجتماعی را به همراه خواهد داشت، با آیاتی از قرآن در تضاد هستند،آنهم قرآن که کلام خداست!؟، این آیات بر چند قسم هستند؛آیاتی به عنوان نمونه. درمورد توکل به خداوند،(آل عمران آیه 159؛ مجادله10 و...) ؛آیاتی در باره تفکرو اندیشیدن( یونس آیه 24؛ رعد2؛ نحل آیه11)؛آیاتی درمورد تعقل و تدبر( بقره آیه 164-170-171؛رعد آیه 4؛ نساءآیه82؛ محمد 24).
آیایی که انسان برای درست عمل کردن،به ابزاری بالقوه مجهز است( سوره، التین آیات،1تا6 و...) ؛آیاتی که خداوند، ما را مورد سؤال قرار می دهد تا فکرمان را بکارگیریم،(انعام آیه50؛ زمرآیه9و...)؛آیاتی که خداوند به موضوعاتی فقط اشاره می کند تا ما فکرخود را برای کشف آنها به کارگیریم ( یونس آیه5-6-24-17؛روم آیه 21و... )؛آیاتی که انسان باید با سختی رو برو تا صیقلی وآب دیده شود (بلد آیه 4؛ طلاق آیه4-7؛ الشرح آیه5-6 و...).و درحدیث آمده« یک ساعت فکرکردن ارزش آن به اندازه هفتاد سال عبادت( قبول شده) است»،ولی وابستگی به استخاره می گوید، فکرکردن و مشورت فعلاً باشد!؟، بگذار هرچه خدا مصلحت می داند همان را عمل کن!؟، یعنی همه آیاتی که به آنها اشاره شد بی خود است!؟،
و این نوعی تعیین تکلیف است برای خدا؛ یعنی ما، وقتِ ساعت ها فکرکردن و دنبال مشورت رفتن را نداریم!؟،چون جا هایی هم برای استخاره درخدمت مردم هستند، خدا عاقبتشان را خیرکند که برای حل مشکلات مردم اقدام می کنند!؟، خدایا ما با خودت مشورت می کنیم که منت کسی را هم نکشیم و خودت هر طو رفرمودی، با خاطر جمعی و اعتماد، همان کار را می کنیم !؟،آقایی که گاوش نان گدایی را، خورده بود و داشت سرگاو خود را می برید، مردم گفتند: چرا؟ درجواب گفت: گاوی که نان گدایی بخورد دیگر برای من گاو نمی شود.می گویند هرکس را می خواهید بد بخت کنید، ماهی آماده به او بدهید بخورد؛و هرکس را می خواهید خوش بخت کنید، تور ماهی گیری به او بدهید، خودش ماهی بگیرد. حضرت رسول(ص) در مورد فاجعه وابستکی و رکود فکری می فرماید« ویل لقوم تلبسون مالم ینسجون. وای بر مردمی که بپوشند چیزی را که خود نبافته(درست... نکرده) اند».ما وقتی فاجعه خسارت باری را مشاهده می کنیم کلمه(«ای وای»، بیچاره شد، چرا ؟!)را به کار می بریم. چه خسارتی بد تر از وابستگی به غیرخدا، كه تا کنون دامنگیر بشر( به خصوص مسلمانان) نشده است !؟؛ آنهم اسلامی که منابعش پر است از توصیه به توکل به خدا و استقلال از هر موجودی غیر ازخدا.
تز و روشی که سبب موفقیت استعمار گران شد،حتی کشورهای اسلامی را وابسته و همه هستی آنها را به غارت ببرند. همین تلقین روحیه وابستگی و رکود فکری در جهان به وسیله آنها بود؛ که تازه مردم کشورهای عربی و حتی اروپایی متوجه این ضربه مهلک شده اند که از کی به طمع دانه به دام صیاد افتاده اند. استخاره در ایران هم یکی از بلیات است، به خصوص اگرخدای ناکرده به دانشکاه ها راه یابد!؟، بعد از سال ها اثرات آن مانند آتش زیر خاکستر،سر بیرون خواهد آورد؛ولی زمانی که استعمار، غارتگری خود را کرده ولا اقل مدتی مانند مبارک فرعون مصر(درحال محاکمه؛ قذافی شاه لیبی درحال فرار،و...) عیش و نوشی از شیره جان مردم داشته اند، و نیزآمریکای واروپا درتجربه ورشکست اقتصادی. ولی امروز هم، مردم جهان و مردم کشورهای غربی...، تاوان آن را به گونه دیگرمی دهند، ازجمله بر اثربیکاری هستی و جان خود را دارند می دهند و اگرهم چیزی بعد از فرو پاشی نظام سرمایه داری باقی بماند، سران از مردم بی خبر،آن را می خورند، مانند شرایط فعلی(29/5/1390) انگلستان که مردم به پا خواسته را دستگیرو درزندان ها شکنجه می کنند!؟، دراین چند سال اخیر رشد همه جانبه ایران، مردم جهان را متوجه گرفتارشدن دردام استعمارکرد که چه برسرشان آورده است، و همین منشأ قیام فعلی جهان شد. اصولا این طور است که تا انسان موفقیت کسی را نبیند، نمی تواند قبول کند می شود همه موفق و آزاد باشند.
فلاً کاری به نظردیگران ندارم، ولی شهیدآیت الله مرتضی مطهری این را درست ندانسته و می فرمایند:« استخاره یعنی طلب خیر...» که همان دعا ها باشد. در همین رابطه هرکس بخواهد از استخاره دفاع کند، ملاک تنها قرآن است؛ باید دلیل هرکس در رد و قبول، ازقرآن باشد؛ چون برای صحت روایات هم قرآن ملاک است، و نظرکسی هرچند صاحب عنوان باشد، با توضیحاتی قابل اصلاح شدن است و نمی تواند ملاک باشد،چون سرنوت جامعه در معرض خطر قراردارد. لذا خیلی ها که سرنوشت خود را ازجمله در انتخاب همسر با استخاره رقم می زنند؛ یکی ازعلل طلاق رو به گسرش در ایران است!؟
من دو بارکتاب رد استخاره را نوشتم؛ یک بارحدود سال1370 بود که به دلایلی آن راکنارگذاشتم، و باردوم تاریخ 19/11/1387، بود به جهت اینکه وقتی چند مورد، نباید های تبعات آن را مشاهده کردم، بازآن را به طور مفصل نوشتم،که هنوز وقت آماده کردن آن را برای قرار دادن در وبلاگ پیدا نکرده ام. این هم که پیرامون آیات قرآن، توضیح ندادم هم وقت آنر را نداشتم هم قصدم این است که افراد خودشان قدری کنکاش کنند تا فکرشان به کارگرفته شود، هم وابسته رشد نکنند، هم از بیماری آلزایمر (فراموشی) در امان بمانند. ما فعلاً درجهان 24میلیون مبتلا به این بیماری داریم که وضع بدی دارند.کلاً به هر اندازه از فعالیت مغز انسان کاهش یابد به همان اندازه، اول سیستم عصبی مغزکه حاوی200میلیارد عصب مخابراتی مغز را برعده دارد، دچار مشکل می شود و به همان اندازه جسم انسان دچار مشکلاتی می شود، ازجمله مستعد شدن آن برای هرعارضه داخلی و خارجی. از هزارن مبتلا به آلزایمر در ایران، یک نمونه آن را سراغ دارم که برای اطرافیان واقعاً غیر قابل تحمل است!؟. و در یک کلام اگر می خواهید در دنیا وآخرت موفق وسر بلند باشید هر گز توکل به خدا را با استخاره( تفأل) معامله نکنید.
عبد الحسین نجفی
همراه: 09368550280