نگاهی به مخترع ایده آل ( کاب تغذیه مادران بار دار)
14/8/1391 ، فيلمي را ازصدا و سيماي قم شاهد بوديم كه مجري با مخترعي داشت مصاحبه مي كرد كه تا كنون 25مورد اختراع به نام خود ثبت كرده است.ايشان بچه كشاورز و با قياقه نه چندان درست ولاغري اندام بود. وقتي در باره رسيدن به اين جايگاه صحبت مي كرد، انسان را به تعجب وامي داشت؛ چگونه به اين راحتي ازصفر شروع كرده و به اينجا رسيده است كه اختراعات او درخارج هم مورد اسقبال واقع شود؟! و براي او دعوت نامه بدهند و چند بارهم با داشمندان خارجي نشست و گفتگو داشته باشد؛ مرتب براي او تلفن كرده و ايميل بدهند!؟ باوركن تا چيزي نگفته بود،آدم فكر مي كند اين آقا گدا و بي سواد است، اين آدم حدوداً50كيلويي چه كار از او ساخته است؟! واقعاً عجيب است.آدم هاي صد كيلويي و با قيافه درحد عالي كه گاهاً سواد دارهم هستند ولي بيكار و سر بارجامعه؛ سر بار نظام و نق بزن؛ چرا كار ميز نشيني دولت پيدا نمي شود!؟ انسان را وا مي دارد در اين مقايسه فكركند كه اگر كسي بخواهد و درهركاري با توكل و اميد استقامت كند؛ به آنجا خواهد رسيدن كه اين انسان الگو و نمونه رسيده است.لذا هيچ عذري براي كسي باقي نمي ماند؛جزگناه،خفت و خاري در هردو جهان كه چرا از سرمايه خدا دادي فكرو... بهره بر داري نكرده و چرا...؟!ايشان رمز موفقيت خود را اميد، پشت كار، فكر و توكل به خدا و اينكه كار نشد اماكان ندارد و انسان بايد دست بالا را نگاه كند؛آنها كه مخترع شدند مثل ما بودند ولي خواستند و تلاش كردند تا به اين جا رسيدند. رمز ديگر موفقيت ايشان؛اينكه پدرش به مجري گفت: ما رفيق و دوست اينها بوديم و جلوآنها را ازكاري نگرفتيم وحتي تشويقشان هم كرديم كه كاركنند، نان حلال به اينها داديم. درواقع دو چيزسبب شده بود ايشان خلاقيت را درحد اعلاي آن كسب كند. يكي تربيت خانوادگي و دوم فكر و تلاش همراه با اميد و قانع نشدن، براي خدمت به بشر، نه جمع كردن پول و انتظارمقام و شهرت جهاني و...،انسان را به جايي مي رساند كه تعجب آور باشد. و براي كساني الگو!؟.
بايد ها و نبايد هاي غذايي
چون تا اينجا عمده سخن خطاب به والدين.. بود از اين به بعد روي سخن به هركسي است كه خودش براي دست يابي به خلاقيت مي كوشد كه راه كار هايي به صورت بايد ها و نبايد ها ذكرمي شود ولي چون در مورد بايد ها تا حدودي بحث شد و كلاً هر بايدي را عكس كنيم، نبايد و هر نبايدي را عكس كنيم، مي شود بايد. لذا براي طولاني نشدن بحث به چند مورد از نبايد هاي رفتاري و غذايي بسنده مي كنيم. نبايد هاي غذايي.
مانند غذاي مانده، نان كهنه،گوشت زياد و چربي حيواني، غذا هاي بي كيفيت، سردي زياد،كمبود مواد داراي آهن، مانند سير، پياز، عدس، سبزيجات اسفناج و...، پنير و نمك زياد، استفاده زياد از دارو هاي گياهي و كلاً ادويه جات.وً زياد روي درهرمواد خوراكي ولو خوب باشد، مانند هل كه باعث نفستنگي مي شود و زعفران كه در هفته يك بار بيشتر، مشكل ساز مي شود. بعضي از غذاها و گياهان زياد مصرف شود مثل خنده آوركه به قدري انسان مي خندد یا مي گريد، تا از بين برود كه البته كم اتفاق مي افتد. توصيه مي شود ازهمه مواد غذايي استفاده شود؛ ژاپني ها در هر روز ازچهل نوع مواد غذايي استفاده مي كنند وسرانه مصرف آن ها از هر مواد غذایی 70وایران 14،می باشد!؟ . چون بدن به همه مواد خوراكي نياز دارد ولي هم بايد حد وسط رعايت شده و يكنواخت نباشد و هم اينكه بايد دكترخود بوده و مانند مردمان قديم خوب و بدي غذاها و...را تجربه كنيم و دست به زاني خود گرفته و مستقل باشيم نه وابسته و هميشه و درهمه مسائل دريافت كمك از ديگران!؟.
باید ها ونباید های رفتاری
اول: نبايد هاي رفتاري. مانند استفاده از ماشين حساب به خصوص در دوران شكلگيري انسان كه ازكودكي تا پايان دوران نو جواني مي باشد كه هم از توسعه مغز و هم از تقويت و با لارفتن ضريب هوشي جلوگيري خواهد كرد. سحرخوابي، خواب بعد از ظهركه رطوبت بدن را زياد مي كند.درجاي نمناك زندگي كردن، عصبانبت بد زباني، نگراني، حسد،كينه وكلاً هرچزيزي كه فكر و روح انسان را آزرده و درجهت منفي سوق دهد بد و مخرب می باشتد. که البته توضیح این ها مفصل است.
دوم: باید های رفتاری: سرشب زود خوابيدن، که خواب انبیاء واولیاء(ع) می باشد، وخواب مقناطيسي كه خواب را عميق و راحت مي كنند؛ و خواب يك ساعت قبل ازظهر مغز را شارژ و تقويت مي كند خیلی خوب هستند لذا به آدم هاي خلاق و... نگاه كنيد كه ازآلودگي هاي فكري و روحي و رواني عاري هستند؛ چون ظرف وجودي آنها پاك است، نهال قوي و پاك درآن پرورش مي يابد. در يك ظرف نمي شود دو غذاي ضد هم را ريخت وخورد، به اميد سلامتي. البته براي راهي بيمارستان شدن و خود كشي بد نيست!؟ و شما تجربه كنيد هركدام بهتر بود همان كار را بكنيد و خبرش را به ما هم بدهيد ثواب دارد!؟.
نوعی خود آموزی وابتکار...
ابتكار،خلاقيت نيست بلكه راه رسيدن وكمكي است. خلاقيت را به تدريج و پشت كار،مي توان بدست آورد. تصميم بگيريد چيزي بسازيدكه تا كنون كسي نساخته و...،وابستگي بزرگترين مانع رسيدن بهدف و تنها روحيه استقلال است كه مي تواند شما را چنان با اراده كند كه به تنهايي بتوانيد كوهي را متلاشي كنيد. هيچ گاه از شكست واز آن پلی بسازید وحرکت کنید و اشتباه نترسيد وتجد نظرکنید. مرد آن نیست که شکست نخوده واشتبا نکند، بلکه مرد آن است از ازشکست تجربه بدست آورده، و به خود بگو ييد، مي شود و نشد ندارد.خلاقيت هنجارشكني و فرا رفتن از راهي است كه ديگران رفته اند. به هنر مندي ديگران نگاه ولي تصميم بگيريد عكس آن را خلق كنيد ولو ناقص باشد، قبلاً گفته شد بتدريج روزي بهترين آن را خواهيد ساخت؛ که بسیار لذت بخش ونیرو زا می باشد؛ به انسان قدرت وتوانایی می بخشد.
يكي از علامات رشد خلاقيت اين است، كه ازآن مولود فكري خود، آن گونه لذت، ببريد كه مادر، از اولين فرزند خود لذت مي برد. مخلوقات ذهني خود را درجايي به صورت موزه درآوريد و هرگاه خسته مي شويد به آنها نگاه كنيد. هرگاه متوجه شديد خسته نمي شويد مگرخواب مزاحمتان شود؛ بدانيد، بدنتان بطور اتوماتيك انرژي توليد مي كند. به ريش مشكلات و ختسگي ها بخنديد، تا بدنتان مستعدِ توليد انرژي گردد. توجه كنيد لذت ازكار، خنده، ديدن زيبايي ها، رفيق شاد و خندان همه از عوامل انتقال انرژي و توليد و تقويت آن در بدن شماست. انرژي از شيميايي به ميكانيكي تبديل و سبب تقويت بدن مي شود. تنوع كاري، براي تجدي قوا و رفع خستگي مفيد است. سخترين كار را قبل ازاذان صبح شروع كنيد. در بيابان ها و طبيعت زيبا، تمرين كرده و يافته ها را جمع آوري كنيد. هيچ گاه قانع نشويد ولو كسي مانند شما نباشد. با مشت پولادين به سينه منفي ها بزنيد و به مثبت ها بگوييد چرا كم و ناچيزيد. از انتقاد ها مسرور و از تعريف ها ملو ل شدن، علامت افق هاي روشن و رسيدن به آن هاست. البته خیی فشرده گذشتیم تا شما فکر خود را به کار گرفته و طبق آیه4، سوره والتین والزیتون .از این سرمایه درونی خود کمک بگیرید و از چاهی آب بر دارید که از ته آن مرتب آب می جوشد، نه از چاهی که آبش تمام می شود و باید از جای دیگر مرتب درآن آب بریزید!؟ خدا نگه دارشما. برای جواب سؤال با ما تماس بگرید. دو و نیم بامداد: 30/10/95
عبد الحسین نجفی
همراه: 09368550280